9.04.2013 г.

Три торти - за Св. Валентин, за осми март и за Рожден ден!

Днес съм ви подготвила много богата  публикация - три торти и  гостуване в любим кулинарен блог.


Торта за моето момче, за празника св. Валентин!


Рецептата е на Ева Тонева, торта с много богат лешников вкус в хармония с пухкави какаови   блатове.



Торта за Рожден ден

Тази торта приготвих специално за на наш много близък приятел.


Рецептата за нея е:
Блатове : Торта за 8-ми март ( рецептата по долу)
Крем: "Торта Винтидж" - замених шампанското с малиново вино и малините с ягоди
Шоколадовата декорацията е отново вдъхновение от Ева Тонева
размери на тортата 26 см. - 13 см.







Торта за 8-ми март.




Тортата за 8-ми март приготвих след специална покана за гостуването ми в любим  кулинарен блог. В това райско кътче на вкусно и домашно приготвената храна, може да намерите голямо разнообразие от красиво поднесени ястия от световната кухня, рецепти за всеки християнски или национален празник и още много апетитни, съблазнителни и  изкушаващи ясти. Можете  да се  разходите  по едни от най- красивите места в България и Европа. Насладете се на това уютно, ароматно и красиво място " my candy kitchen " 
За мен беше огромно удоволствие да съм гост на толкова мил и талантлив блогър, да съм редом в "Канапе" с едни от най - любимите ми кулинари от които черпя вдъхновение! Кате, благодаря за жеста и оказаната чест!

Ароматна с фин плодов мус, парченца свежи плодове, шоколад и какаови  блатове напоени с бакарди.  Декорирана в нежен,  романтичен винтидж стил с  любимите ми божури.





Продукти за блата (адаптиран от тук)

  • 6 големи  яйца
  • 200 гр. захар
  • 150гр. брашно
  • 30 гр. какао
  • 2 ч. л. бакпулвер
  • 50 гр. царевично нишесте  

Приготвяне:
Загрейте фурната на 180 С. Поставете хартия за печене в съда които сте приготвили: в случая съм използвала две тавички от 20 см. и две тавички от 8 см. ( метални кутии от бисквити ) Намажете с мазнина дъното и стените на съдовете. Разделете жълтъците и белтъците от яйцата, разбийте белтъците на пяна,  постепенно добавете захарта до получаване плътен крем. Добавете леко разбитите жълтъци, като бъркате с дървена лъжица или силиконова шпатула, добавете останалите сухи съставки ( пресети предварително). Разпределете сместа на равни количества в тавичките и печете 20 - 25 мин. След изпичането на блата го  оставете да изстине във формата за 5 мин. извадете го и поставете  върху метална решетка да се охлади напълно. Разрежете блата на две равни части с къдрав нож, ако печете в една форма блата позволява да се нареже и на три части.

Първи етаж на тортата след 12 часа охлаждане в метален ринг.



Бананов мус:

  • 4 банана - 400 гр. плод без кора
  • 500 мл. сметана
  • 200 гр. кондензирано мляко
  • 15 гр. желатин
  • 200 - 300 гр. ягоди
  • парчета от любимият ви шоколад
  • бакарди или друг ароматен алкохол за сиропиране на  блата
Накиснете желатина, разтворете според указанието на опаковката. Пасирайте бананите, в подходящ съд ги затоплете с 200 мл. от сметаната, прибавете бъркайки разтвореният желатин и оставете сместа да изстине, като разбърквате периодично. Разбийте останалата сметана с кондензираното мляко. Когато банановата смес е напълно охладена я прибавете към битата сметана, като бъркате внимателно с дървена лъжица. Охладете сместа в хладилника, като бъркате периодично докато крема пада тежко от лъжицата. 
Измийте ягодите, отцедете ги добре и нарежете на едри парчета.





Сглобяване на тортата:
В метален ринг, поставете част от блата, сиропирайте  го равномерно ( ако декорирате тортата с фондан блата не трябва да е много напоен) поставете част от крема, поръсете с нарязаните ягоди и шоколада, покрийте ги с още малко крем,  така редувайте до изчерпване на продуктите. За да сглобя втория етаж използвах кутията, в която изпекох блата, като поставих домакинско фолио от вътре. Поставете готовата торта  за охлаждане в хладилника за 12 ч. 

Шоколадов ганаж за измазване на тортата: адаптиран от тук
  • 250 гр. шоколад 65 %
  • 1 с.л. масло
  • 500 мл. сметана 35%
*Ганаша пригответе от предния ден. Разтопете шоколада на водна баня заедно с маслото. Поставете сметаната в огнеупорен съд и я затоплете до момента преди завиране. Постепенно изливайте шоколада към сметаната, като бъркате бавно до получаване на хомогенна смес. Оставете ганаша на стайна температура и го  бъркайте периодично. Измажете тортата с охладения ганаш, върнете отново във хладилника и повторете измазването докато постигнете желания ефект за гладка торта.

Божура изработих от метална форма, която оформих сама с клещи.



Декорирайте тортата по ваш избор, може да я поръсите с цветни или желирани бонбони,или да поставите свежи пролетни цветя!






Кате, благодаря ти за милата покана, на мига в която я получих тортата беше планирана и изпълнена.  Божура, макар и малко деформиран от две малки ръчички  е за теб и те очаква!

19 коментара:

  1. Отново уникални торти, декорация, а сигурна съм и вкус! Страхотна си :)

    ОтговорИзтриване
  2. Късметлии са твоите близки, Усмивке, късметлии :)
    Чудесни торти и декорация, особено последната, която видях вчера при Катюшата.
    Много талантливи ръчички имаш, много :)
    Прегръщам те сърдечно, майсторице :)

    ОтговорИзтриване
  3. Всичко е прекрасно тук-и като вкус и като дизайн....
    Поздрави,Марианка!

    ОтговорИзтриване
  4. Възхищавам ти се, царица си и на дизайна, и на поднасянето, а сигурна съм, че и на вкус ще са неустоими. Поздравявам те!

    ОтговорИзтриване
  5. Мариянче, взе ми ума, направо! Тази публикация, с толкова много красота, вкус и най-вече емоции... празници, рожденни дни, гостуване, да събереш всичко това на едно място - може да ни донесе само истинска наслада! Честити всички празници, рожденника да е жив и здрав, вие да сте все така влюбени и обичащи се! Благодаря ти, сърдечно ти благодаря за прекрасните думи за мен и на финал благодаря на малките ръчички, че са ми дооформили божурчето - точно така ми го запази! Прегръщам те и се надявам скоро да си пием кафенцето на някой шезлонг:)

    ОтговорИзтриване
  6. Мариянка, не мога да избера по- по- най красивата от твоите три торти днес! Всичките са толкова красиви, толкова нежни, толкова подмамващи с вкус......Прекрасни като ръката, която ги е създала!
    Възхищавам се на жени с такъв фин поглед и точна ръка. Плодовата торта ми е супер, ама супер любима!!!!! Щастливи са твоите приятели!

    ОтговорИзтриване
  7. Определено е трудно да се класират тези торти. Затова мисля, че всяка си е за първо място според конкретния случай. А на щастливците (опиталите ги) честито и да им е сладко!
    Наистина са прекрасни тортите.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Уауу как ми се ще сега пред мен да една от тези страхотни торти и трите са страхотни, много красиви, изискани, вкусни и различни, поздравления за майсторството Мариянче!
    Слънчеви и усмихнати дни ти пожелавам :)

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасни торти,Мариянка!
    И декорирани перфектно!
    За вкуса е излишно да говорим!!!!!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Разкошни са и трите тори, Марияна! Благодаря за доверието и се радвам на резултата! Сърдечни поздрави! ;)

    ОтговорИзтриване
  11. Разкошни! Не мога да кажа, коя ми харесва повече :)
    Майстор си, Мариянка!

    ОтговорИзтриване
  12. Мариянка, не зная коя най-много ми допада от трите торти, всяка е толкова чаровна и вкусна! Поздравления! Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  13. Мариянка,и аз съм за пореден път удивена от красивите торти,които извайваш!Тортата за гостуването ти както казах и преди е много шик,а тази с плодовете пък толкова свежа и богата на цвят и вкус,сърчицето несъмнено носи любовен заряд и вкус!Отново ни предлагаш една неустоима тортена фиеста!Усмихнат да е днешният ден! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Мариянка,, аз също харесах и трите, но средната я върха- не съм виждала подобен разкош, дето има цялото изящество, което трябва да притежава една торта, вкусът, който сънувам и тази различна визия, дето те убеждава, че по-хубаво от домашно приготвена торта-няма;)
    Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  15. И моите комплименти, Мариянка,
    не мога да си избера фаворит -
    отдавна не съм виждала такава тортена феерия от красота, фантазия и разкош!
    Благодаря за удоволствието,
    поздрави, още много поводи и вдъхновение, Диана

    ОтговорИзтриване
  16. No se cuál elegir todas están maravillosas y deliciosas ,un gran trabajo de maestría,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  17. Мариянче, ти не си човек просто- извънземна си.
    Кога ти беше просто хоби и правеше първи плахи стъпки, кога се изкачи толкова високо в сладкарското изкуство... нямам думи...
    Браво!
    Искрено се радвам на твоите публикации, на успехите ти и на развитието ти.
    Прекрасна си- и като кулинар, и като личност!

    ОтговорИзтриване
  18. Мариянка, страхотни торти! Средната ми е любима,обичам такива леко уж небрежни с изобилие от плодове.И знам разбира се, че макар да изглежда почти недокосната, че има "работа по нея".
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  19. Толкова красота на едно място :) И трите торти са ми фафорити :) Добре биха стояли на трапезата ми … обаче третата ще си остане само непостижима мечта :)
    Поздравления за уменията ти Мариянче!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...